نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2270
-
الف
+

اولین سینمای ویژه بانوان افغانستان بازسازی می شود

اولین سینمای ویژه بانوان و سالون های تیاتر کابل و هرات احیا خواهد شد.

15 میلیون افغانی برای احیای اولین سینمای ویژه بانوان و سالن های تیاتر کابل و هرات تخصیص داده شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، مسئولان تیاتر و بخش هنر و فرهنگ ریاست اجرائیه افغانستان، در یک نشست خبری مشترک در کابل از احیای دوباره سینما و سالون تئاترهای کابل و هرات خبر می‌دهند.

«فقیر احمد میوند» رئیس بخش هنر و فرهنگ ریاست اجراییه افغانستان که در این نشست حضور داشت، می‌گوید که وزارت مالیه وعده داده است تا کار بازسازی اولین سینمای بانوان تحت عنوان «سینما زینب» را که سال‌ها پیش تخریب شده بود، آغاز کند.

به گفته او، وزارت مالیه در کنار بازسازی «سینما زینب» برای نخستین‌بار ۱۵ میلیون افغانی را برای احیای مجدد سالون های تیاتر کابل و هرات تخصیص داده است.

رئیس بخش هنر و فرهنگ ریاست اجراییه افغانستان می‌گوید که این مقدار بودجه صرف کارهای تخنیکی سالون تیاتر کابل و هرات خواهد شد و مسئولیت بازسازی ساختمان این دو تیاتر را شهرداری و وزارت اطلاعات و فرهنگ به عهده دارند.

«سیدمنصور رحمانی» رئیس تیاتر کابل از این اقدام وزارت مالیه استقبال کرده و می‌گوید که اکنون هیچ جای مشخصی برای اجرا و تمرینات هنرپیشه‌گان تیاتر وجود ندارد.

آژانس خبررسانی فرهنگ نوشت: در طول سه سال اخیر با وجود امکانات ناچیزی که سالون های تیاتر کابل داشته، توانسته‌اند بیش از ۶۰ نمایش تیاتر داشته باشند.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر